Mijn favoriete plek

Ik heb een plek in de buurt waar ik graag kom. Meestal als ik er kom gebeurt er wel iets waar ik gelukkig van wordt. Het zijn kleine dingen, die vaak veel betekenen.

Het is de plek waar ik soms langskom als ik een rondje hardloop. Op het moment dat ik hier langsloop heb ik meestal al een kilometer of 6 gerend. Eenmaal op deze plek weet ik dat het een lekker rondje is, of gaat worden. Vanaf deze plek kan ik beslissen om rechtdoor te rennen richting huis, of ik kan rechtsaf gaan om nog een stuk extra aan mijn rondje te plakken.

Tijdens het hardlopen laat ik vaak mijn gedachten de vrije loop, maar dit kan pas na een kilometer of wat. De eerste kilometers ben ik nog te veel met mijn lichaam en looptechniek bezig. ‘Wat voelen mijn kuiten nog stijf, toch ff te veel gedronken gister avond, Wat ben ik aan het stampen, Ik ben nu al moe, wat heb ik het druk, en ga zo maar door. Eenmaal op mijn favoriete plek aangekomen ben ik dit stadium voorbij en loop ik ontspannen, en is mijn hoofd leeg. Leeg genoeg om over dingen na te denken waar ik normaal de tijd niet voor neem.

IMG_20160909_192942 (1)

Het is ook een erg mooie plek. Het stikt er van de dieren. In de zomer zitten er gigantisch veel ganzen, wat kunnen die beesten een herrie maken. Ik liep er een keer terwijl ze uitvlogen, een magisch schouwspel. Ik zie ook vaak roofvogels in de lucht cirkelen, en als het rustig is wordt de weg soms verspert door schotse hooglanders. Ze zien er vriendelijk uit, maar ik loop er toch het liefst met een grote boog omheen. Die hoorns zien er best lang en puntig uit!
Ook heb ik op deze plek een prachtig weids uitzicht.IMG_20150608_205629399

Wat is er mooier als ik zo’n plek kan delen met mijn gezin. Daar wordt ik nou echt gelukkig van! Wat is jouw favoriete plek?

Follow my blog with Bloglovin

IMG_20160909_193138

Geef een reactie

