Operatie ‘Riem 3 gaatjes strakker’

Follow my blog with Bloglovin

 

img_20170305_101322496

De afgelopen maanden is de klad er een beetje in wat betreft het hardlopen. Zonde want afgelopen jaar had in mijn conditie toch redelijk op pijl. Damloop, 7 heuvelen, en de kwart van Egmond. Na die laatste heb ik niets meer in de planning. Het lijkt wel of de motivatie om hard te lopen hierdoor ook minder wordt. Het weer en de donkere dagen hielpen ook niet mee. Ik zat in een soort winterslaap.

Als ik niet ren kom in een soort negatieve spiraal. Nergens zin in, behalve dan chips eten. Mijn riem is weer een paar gaatjes terug en mijn conditie is weer als vanouds, ruk dus.

Inmiddels is het alweer wat langer licht, en wordt het weer wat warmer. Ik krijg ook weer zin om wat te gaan doen. Mijn vrouw vertelde dat onderzoek uitwijst dat mensen die 10% afvallen ook ongeveer 10% sneller lopen.

Dus, de doelstelling is mijn riem een gaatje of 3 strakker! En dan de Damloop 10% sneller te lopen dan vorig jaar.

Motivatie werkt blijkbaar aanstekelijk, want de rest van het gezin stond ook klaar (op onze jongste dochter na, zij had turntraining). En zo gingen we met z’n allen op pad.

Het vaste rondje van 8k was best zwaar, maar we hebben het weer gedaan. Zoon en dochter hebben dezelfde afstand zo ongeveer 2x afgelegd. Ze reden steeds vooruit om ons later weer op te halen. ‘Stofzuigen’ noemen ze dat in hardlooptermen.

Super leuk om met z’n allen zo bezig te zijn. Gaan we zeker vaker doen!

IMG_20170305_103829612_HDR.jpg

Geef een reactie

