Mijn doelen voor dit jaar

Vanaf gisteren ben ik begonnen met mijn goede voornemens, namelijk een aantal kilo’s afvallen. Ik wilde eerder starten, maar in de koelkast stonden nog de restjes van de afgelopen feestdagen. De koelkast is nu leeg dus ik ga beginnen! ik heb keurig bijgehouden wat ik aan calorieën naar binnen gewerkt heb en ik heb mijn eerste rondje hardlopen alweer achter de rug. Mijn vrouw doet ook mee dus we helpen elkaar, en dit is ook nodig om elkaar scherp te houden.

Ik zit nu met een knorrende buik achter mijn laptop en ik moet nog boodschappen doen zo dus dat wordt nog een uitdaging om geen zakken chips in de winkelwagen te gooien.

Ik heb voor mijzelf nog een paar extra doelen gesteld dit jaar. Ik wil de City run by night van 10km gaan lopen en dit gaat zeker lukken, ik heb het deze afstand al een keer eerder gelopen. Ook ga ik mij opgeven voor de Dam tot Dam loop en dit gaat een iets grotere uitdaging worden, maar zeker niet onhaalbaar. We gaan het meemaken.

Mijn hardloopsnelheid is super laag (<10km/h) maar dit maakt niet uit. Als ik sneller ga krijg ik last van mijn achillespezen en dit heeft mij vorig jaar een paar maanden uit de running gehouden. Als ik mijn tempo laag houd gaat het goed, en ik verbrand zo meer calorieën heb ik mij laten vertellen. Gisteren heb ik met 8 kilometer hardlopen 900 calorieën verbrand. Ik deed er bijna een uur over, maar ik loop niet voor de snelheid en ik liep een uur lang erg constant.

Geef een reactie

