Oliebollen

Vanaf morgen gaan we ons uiteraard allemaal aan na goed de voornemens houden. Ik ook. Mijn voornemen is om een aantal kilo af te gaan vallen. Ik ben gek op apps en gadgets en ik heb de myfitnesspal app al geïnstalleerd.
Ik heb meteen even met behulp va. Deze app gekeken hoeveel calorieën er in een oliebol zitten. Dit verschilt nogal per merk maar laat ik uitgaan van 240 calorieën.

Met een rondje hardlopen. Verbrand ik ongeveer 500 calorieën. Normaal werk ik zo,n 4 oliebollen naar binnen, dus dit zou betekenen dat ik 10 kilometer moet hardlopen om alleen al die oliebollen te compenseren.

De champagne staat ook al koud, goed voor 125 calorieën per glas. Daar komen nog 900 calorieën aan chips etc. bij.
Een snelle rekensom leert mij dat ik ruim 25 kilometer moet hardlopen om alles te compenseren. Ik ben nog lang niet toe aan een halve marathon!

Goede voornemens treden toch pas in werking vanaf 1 januari? Het zogenaamde 0 punt? Alle schepen achter je verbranden?

Fijne jaarwisseling!

Geef een reactie

