Lijstjes tijd: mijn 7 favoriete Android apps

2014 is bijna voorbij en op het www zie je overal de bekende lijstjes verschijnen. Ik vond dat ik niet achter kon blijven. Ik ben zo ongeveer vergroeid met mijn smartphone (Moto G 2014). Het is mijn agenda naslagwerk, camera, todolijst, webbrowser, gameconsole en krant ineen. Onderstaand de door mij meest gebruikte apps op mijn smartphone

  1. Evernote. Evernote is een digitaal notitieboek. Ik gebruik het om al mijn facturen, garantiebewijzen en andere documenten die ik wil bewaren in op te slaan. Op dit moment heb ik er een paar 1000 documenten in staan en al deze documenten heb ik op mijn smartphone, tablet en laptop altijd binnen handbereik. Super handig. Zie deze link voor een handig naslagwerk van wat er allemaal mogelijk is met Evernote.
  2. Sunrise calender. Een goede overzichtelijke agenda die ook integreert met Evernote. Als je in Evernote een reminder toevoegt is deze ook zichtbaar in Sunrise.
  3. Amazon appstore. Een appstore net als Google play, alleen bieden ze dagelijks apps gratis aan waar je normaal voor zou moeten betalen. Vaak rond de feestdagen bieden ze meer dan 20 betaalapps en games gratis aan.
  4. Chrome. Simpelweg mijn favoriete browser op Android. Synchroniseert ook met Chromeop je laptop.
  5. Feedly. Feedly is een RSS reader die ik dagelijks gebruik om mijn favoriete websites bij te houden.
  6. Runkeeper. Ik doe aan hardlopen en Runkeeper is mijn favoriete app om mijn rondjes bij te houden. Vooral omdat de app kan synchroniseren met Google Fit, mijn Motoactv hardloophorloge, mijn LG G Watch R smartwatch en met Myfitnesspal .
  7. Vivino. Een lekker wijntje gaat er altijd in en met deze app kan ik net doen alsof ik er verstand van heb. Als je via de app een foto maakt van het wijnlabel zoekt Vivino er de prijs, omschrijving en reviews van andere gebruiker bij. Erg handig.
Geef een reactie

