Hardlopen en chips eten (Hardlopen-chips=0)

Ik heb het druk op het werk. Normaal zet in zo’n 4000 stappen op een werkdag. De afgelopen 2 weken waren er dagen waarbij ik over de 15.000 stappen kwam! Nogal een verschil. Mooie is dat ik mij er prima bij voel. Waar ik vorig jaar wat last had van stress rond deze periode, heb ik hier nu weinig tot geen last van. Na een drukke (werk)dag loop ik een rondje hard en loop alle stress van mij af, heerlijk!

Voordat ik startte met rennen mistte ik energie en zat ik elke avond als een zoutzak op de bank en zat ik niet lekker in mijn vel. Als ik op mijn werk een trap opliep om naar een vergadering te gaan ging ik 5 minuten eerder en stond ik stiekem op het toilet uit te hijgen. Ik weet ook mijn eerste hardlooprondjes nog wel; na elke 100 meter zat ik stuk.

Maar ik heb volgehouden en het ging steeds beter. Het geeft echt een kick als je merkt dat je na 8 weken 3km achter elkaar kunt rennen zonder aan het zuurstof te moeten. Het werkt verslavend!

Nu huppel ik op mijn werk de trappen op en ik heb afgelopen dinsdag mijn eerste 10km gelopen, en hier ben ik trots op! Ik heb veel meer energie dan voorheen en ben het hele jaar nog niet ziek geweest. Ik ben ook iets afgevallen, maar sommige gewoontes leer ik maar moeilijk af. Ik zit nog steeds te vaak met een zak chips op de bank en die gaat helemaal leeg!

Even tijd om mijzelf even keihard te confronteren:
Met mijn rondje van 10km heb ik 1080 calorieën verbrand. In een zak Chips van 300 gram (waarvan mijn vrouw en ik allebei de helft opeten) zitten 1680 calorieën. 840 calorieën hiervan zijn dus voor mijn rekening. Dus dat rondje rennen waar ik iets meer dan een uur over deed heb ik in een half uurtje op de bank zowat weer om zeep geholpen! Ik kan het tegen elkaar wegstrepen!

Iets om over na te denken als ik weer eens op de bank zit te schransen.

Geef een reactie

