Pizza!

Voor ons geen DR. Oetker pizza, wij maken ze zelf! De kids vinden het ook een stuk lekkerder dus heb ik ook nog wat eer van mijn werk 😉

Wat heb je nodig:

Voor de pizzabodem:
zakje gedroogde gist
2 theelepels suiker
500 gram bloem
Flinke scheut olijfolie
Theelepel zout
Scheutje water

Voor de saus:
4 tomaten
Bos bascilicum
Teentje knoflook

Voor het beleg:
Plakjes Salami
Mozzarella
Een beetje geraspte kaas

Het deeg voorbereiden:
Het zakje gist in 20 ml handwarm water en roer het tot een papje. Alle ingredienten bij elkaar en kneden tot het niet meer plakt. Maak er een bal van, zet het in een kom met een vochtige theedoek erover en laat het deeg een half uur rijzen.

Ondertussen stop je alle ingrediënten voor de saus in de blender en maalt het tot een… saus. (teentje knoflook even persen)

Nu kun je het deeg uitrollen zodat je een pizzabodem hebt. (ik maak een stuk of 4 bodems) Een pizza is rond meestal, maar dit lukt mij en mijn hulpjes vaak niet. (Onze pizza’s lijken vaak op een ondefinieerbaar werelddeel). De randjes buig rol ik een klein beetje om en smeer ze in met een beetje olijfolie. Prik de bodem van het deeg ook hier en daar in met een vork.

Nu kan de vulling erop en beleg ik het met salami, mozzarella en geraspte kaas (Danish blue is ook lekker). Je kunt een pizza eigenlijk met zowat alles wel beleggen, kijk maar. Ik zou er echter niet te veel van alles op gooien, want dan krijg je zo’n nattige pizza.

Ik zet de oven op de hoogste stand (bij mij 230 graden, ik heb zo’n goedkope combimagnetron) en bak de pizza zo,n 25 minuten per stuk (of zo lang tot het deeg gaar is).

Eet smakelijk!

Geef een reactie

