Tel je stappen

Onderzoek wijst uit dat een gemiddeld mens 6.000 stappen per dag zet en als je gezond wilt leven zouden dat er eigenlijk 10.000 moeten zijn. De 4000 ontbrekende stappen haal je door ongeveer een half uur stevig te wandelen.

Sinds april dit jaar ben ik gestart met hardlopen en ik heb een tijdje terug een sporthorloge gekocht. Hier zit ook een stappenteller op. Nu ben ik zeker geen gezondheidsfreak; ik was (en ben) te zwaar voor mijn lengte. Toch wil ik eens weten hoe ik er voor sta, en daarom heb ik het  apparaatje een paar maanden lang bijna dagelijks om mijn pols gehad om te bekijken hoeveel stappen ik nu eigenlijk dagelijks maak.

Onderstaande grafieken (klik om te vergroten) laten mijn aantal stappen per dag zien over augustus en september 2014

Ik kom in augustus uit op een totaal van 212293 stappen. Dit is een gemiddelde van 6848 stappen per dag.

In september ziet het er al iets beter uit, 7382 stappen gemiddeld per dag. (221469 stappen over de hele maand)

Nu heb ik een zittend beroep (goede smoes) dus ik vind het lang niet slecht al had ik wel een hoger getal verwacht, aangezien ik ook aan hardlopen doe. Ik heb ook nog last van een blessure (nog een goede smoes) dus ik rende zeker in augustus nog niet zo veel kilometers.

Conclusie: Ik ben op de goede weg, maar ik moet elke dag nog een stevig rondje lopen om het predicaat ‘gezond leven’ te verdienen (en minder vaak met een zak chips op de bank)

Geef een reactie

